måndag, december 14, 2009

Gammalt och nytt

Tidigare i höstas knåpade jag ihop en tunika till A i något så glamoröst som diamantvelour, från Stoff och Stil. Det var kul att göra något mer avancerat än jag brukar. Jag är ju inte så mycket för veck och ok och infodringar och sådant, men det här gick ganska bra faktiskt. Mönstret är från Ottobre, och kallades Phoenix om jag inte minns fel.


När jag ändå var i gasen så klippte jag till en kjol i samma tyg. Det är så fin gammalrosa färg på tyget, som passar till mycket av A's kläder. Mätte bara från en av hennes andra kjolar och det blev så bra. Den är invigd i helgen på luciakalas.



Det var roliga projekt, och jag blir så glad när jag hinner sy lite, och få det färdigt. När det sedan gillas av hon som är tänkt att hänga det på sig också, så blir man ju ännu gladare. Diamantvelouren var rolig att jobba med, ett litet minus att den fäller, -luggen man klipper av hamnar överallt, och fastnar på allting. En klisterrulle i närheten är att rekommendera!

Sen har vi bakat ocskå:o)

1 kommentar:

Y sa...

Jättesöta kläder! jag upptäckte ocks att hushållsassistenten inte klarade av dubbel sats lussebullar. Fan vad länge jag stod och försökte få eländet ren.