torsdag, augusti 14, 2008

Ganska så mycket...

1975
1975 hade min man dessa kläder som bebis. Sovpåsen med igelkottar använde vi också till lilla A när hon var nyfödd. Gulligt!

Det med katterna är en klar favorit! Maken hade även sparkbyxor och en knyttröja i samma. Jag själv hade en klänning i exakt samma färg och mönster, men jag var runt året när jag använde mina kläder. Det hela finns förevigat för eftervärlden på det obligatioriska fotografkortet som hänger på väggen hemma hos farmor tillsammans med alla 20 kusiner.

Lite kul är att just samma mönster fanns förra hösten hos småfolk , fast i lila. Off course har vi köpt en sådan tröja till lilla A och både mormor och farmor pep av förtjusning (fasa?) när de såg tröjan. I love it helt enkelt.


Finally finished
Och nu äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN är det förbenade täcket klart!!!! Ca ett år tog det, undrar hur många timmar?

Nu är det bara nyckeln till nyaste sommarstugan som fattas. Fast sommarstuga är nog fel ord, den är vinterbonad, och vi kommer att vara där på vintern också.


Igelkott
Japp. Plagiat rakt av, bara för att.
Men tro inte att jag är nöjd med kantningen på stropparna, det är det värsta jag har sett. Och de övre är ännu värre, därför satte jag dem 'åt fel håll'.


Äntligen inte ett ufo...
Två UFOn har landat. Byxorna är lite för små och tröjan på tok för stor. På TOK för stor. Ottobre i all ära, men breda barn det verkar dom ha i det blåvita grannlandet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med lappteknik, men jag har alldeles för lite tålamod :D

P.s. Kika gärna in på min tävling: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3835060

Vindling sa...

Sådana katter hade jag också på kläder när jag var liten. Och min bror hade exakt sådana sparkbyxor, satt senast förra helgen hemma hos mammma och frossade i bilder från vår barndom. :)

Gekko sa...

Coola originalkläder! Ditt plagiat var förresten jättesnyggt! Och Ottobre har ju helt knäppa storlekar! En bild på din mage, går det för sig? Hoppas du mår ok!

fante sa...

Vilken snygg sovpåse :-D

Barnen här i grannlandet är inte alls så där breda. Jag fattar inte hur Ottobre tänker ... Och de påstår att de går efter några standardmått?!?

Jo sa...

Nej, så söta mönster! Särskilt missarna! Det är nästan så JAG vill ha en tröja i det mönstret!

Vad kul med nytt sommarhus! Men "nyaste"? Hur många har ni egentligen? :)

Anonym sa...

Jo! Hahaha, ja det kan man undra. Bara ett enda faktiskt. Men det är nytt. För oss i alla fall. Fast det är byggt på 1960 talet någon gång...

Gekko: Kommer kommer.

/Doris

LinSar sa...

Fina kläder:) Kul att se täcket klart.Önskar jag tog tid på hur lång tid det tog när jag sydde "lappgardinen" på 4,5m.

Solveig Lövendahl sa...

Attans att jag är född på 80-talet! Igelkotte-sovpåsen är ju helt underbart fin!

Kånkarong sa...

Roligt att se både gamla och nya kläder!

Anonym sa...

De där katterna hade jag med, fast i gult! Tyvärr är de kläderna inte direkt användbara nu, vi var ju fyra barn i familjen...
Men det hade varit jättekul att ha dem på dottern, så det var ju synd att jag missade dem hos småfolk!