tisdag, juli 15, 2008

Om jag kunde...

...sticka så skulle jag genast göra en sån här hattmösseluva.

Snyggaste mössan

Tycker den är så fin, skulle passa lilla A som hatten i handsken.

Men nu har jag beställt garn och stickor till mitt allra första stick. En enkel bebiskofta, som jag hoppas bebisen får innan det är dags för konfirmation

Magen växer, idag v 28+5.
Foglossningen gör sitt bästa för att förstöra min sommar. Jag har min bästa tid på förmiddagarna, sen måste jag vila med min älskade TENS apparat. Lilla A är duktig som står ut med mig, trots att jag är världens tråkigaste morsa just nu. Inte alls kul.

Idag ska vi i alla fall packa i lunchen i ryggan och göra en "flückflück". Utflykt. (varför heter det utFLYKT? Vad flyr man från? Vardagen kanske.)

Om tre dagar får maken semester och kan ta hand om oss, och vi längtar dit alla tre tror jag. Då ska jag bara sitta och sticka :o)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lider med dig , foglossningar är fruktansvärt. Jag har haft det med mina två sista barn och det har börjat i tredje månaden.Sista månaden har faktiskt varit bäst då har jag varit mest rörlig. Med sista barnet fick jag åka in till BB och få akupunktur när jag inte stod ut mer, och det hjälpte riktigt bra. Annars var det kryckor och Tensen som gällde. Baden-badensolstlen var bättre att ligga i än sängen så där höll jag mest. Hoppas du ändå kan hålla humöret uppe! bloggläsare Eva

Anonym sa...

Tack för tips! En baden-baden skall absolut inhandlas!!
/Doris

Edyta Nyman sa...

Hej och tack för titten...

Ett stort grattis till bebbe nr 2.

Köket var en riktig utmaning, men nu är det klart. Vi är så stolta för att vi har gjort ALLT själva, pyssliga som vi är.

Hälsningar
e