tisdag, juli 22, 2008

Elefantstudie

Fler elefanter

En elefanttröja, en byxa och en byxa till. Det turkosa tyget är från Jenny, med kaninderna fast utan kaniner. Elefanterna behöver väl knappast någon närmare presentation. Lite kass bild, men vem bryr sig?

Linningen

Till min stora lycka hade jag en tunn singeltrikå i exakt samma färg som det turkosa. Då kunde jag göra en bättre 'dubbel-linning' än vad jag gjorde på den förra elefanttröjan, med rosa mudd. Mudden var för tjock och klumpig, men jag orkade inte spräta. Nu blev det bättre. Men vad SNETT det ser ut?

Idag hände något som inte hänt mig på ca 20 år. -Jag blev getingstungen!! På insidan av armen. Vet ni hur ont det gjorde? Vet ni hur mycket det svider fast det var 4 timmar sedan? Jättemycket. På vår sjunde bröllopsdag och allt.

6 kommentarer:

fante sa...

Vilken fin kombination :-)

Jo sa...

) Verkligen jättefina! Jag blir så sugen på att sy i trikå när jag ser dina bilder! :)

Kort og Søm sa...

Dette så fint ut, men hva ble du stukket av?? Ikke noe norskt ord som likner på det du skrev :o)

Strömming sa...

Superfint med det turkosa till de bruna elefanterna, tack för tipset! Kände helt plötsligt hur jag vill sy något igen efter att ha haft noll inspiration de senaste veckorna!

LinSar sa...

Verkligen ett fint set!!

Gekko sa...

Åh vad snyggt! Jag vill också ha mina elefanter men som vanligt har jag använt mig utav en kurir och då får man ju snällt vänta...
Usch för getingar, jag har faktiskt aldrig blivit stungen!
Kortogsöm: jeg tar meg friheten til å oversett, geting er veps.