fredag, november 13, 2009

SOS

Men vad hittar jag här? Ojoj, en kall, öde stackars överbliven blogg, som är alldeles blå i ansiktet och nästan inte kontaktbar. Efter en stunds överläggning med mig själv så kom beslutet att göra hjärt och lungräddning, och den vet vi ännu inte resultatet av. Det kommer att visa sig inom kort.



Att vara eller icke vara. det har jag sannerligen ingen aning om. Men ibland vill jag och ibland vill jag inte. Dels det här med att blogga anonymt. Ibland vill jag komma ut ur bloggarderoben, och sen igen så tycker jag att det är ganska mysigt här bakom dörren. Några vet vem jag är och att jag är här, men de är ungefär två. Som känner mig i verklighetens verklighet alltså. En handfull nätvänner som ochså vet vad jag heter och vart jag bor, men i stort sett inte mer. Vad är meningen liksom? Att blogga anonymet alltså. Varför? Jag har väl inga hemligheter. Och det är ju inte så att jag direkt skäms över mig själv och mina handlingar/tyckningar heller. Nää, det här kräver en ordentlig fundering. Återkommer.

2 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Känner mycket väl igen mig. Jag är också så gott som helt anonym på min blogg och endast ett fåtal personer vet vem jag är. Har inte heller några hemligheter och har en rätt harmlös blogg tycker jag, men på nåt sätt så har jag kanske lättare att uttrycka mig om jag är anonym. Konstigt kanske, men sån är jag. Jag vill också vara anonym för mina barns skull. Jag är egentligen en rätt öppnen person men vill inte hänga ut barnen för mycket, men är jag anonym så kan jag faktiskt skriva lite om min familj utan att de hängs ut för mycket.

Gekko sa...

Vet du, jag tror att om du skulle sluta vara anonym så skulle du nog ha väldigt mycket att skriva om?! Eller tänker jag fel! Jag fortsätter läsa din blogg i vilket fall :-)
Kram!