söndag, september 14, 2008

Turkost fågelperspektiv

Mage v. 36+0
En suddig mage i vecka 36+0. I skrivande stund är jag i vecka 37+2.
Skriv upp det är ni snälla.

Babybed
Bebisens säng. Ritad av mig, snickrad av my dear husband och sen klädde jag den med hjälp av mina gravidhormoner och svordomar en masse. För korta stift är inte bra. Sängen står inte där nu, ställde dit den och knäppte ett kort bara....

Babybed
Meningen är, att jag ska slippa gå upp på natten när bebisen är hungrig. P tycker att det är läskigt att ha små yttepyttebebisar i sängen, så nu får den ligga i en egen säng, men ända alldeles nära. Blir bra tror jag.

Bruna elefanter
I morse sydde jag detta. Orkar egentligen inte, skolan och lilla A tar det mesta av min kraft, men är det söndag så är det.

Brun å turkååås
Hoppas bebisen gillar turkos.

Amningskudde
Ett par amningskuddar har det blivit också. En är till mig själv, och den andra är till min svägerska, som har fått offra sin knallrosa gamla Saccosäck. Jag hade ingen med lilla A, men jag hade verkligen behövt en.

12 kommentarer:

Helena sa...

Vilken fin mage!!! Verkligen smart säng! Jättefina kläder, brunt och turkost passar så bra ihop! Mycket utropstecken här!

Anonym sa...

Hej hopp!
Vilken bra säng! En sån har jag också funderat på... Men jag får väl snickra själv jag. Attans om jag orkar. Wellwell.
Sött sytt också! Nu ska jag laga mat, de tjatar på mig de jäklarna! ;)

Kort og Søm sa...

Morsomt bilde av magen! Så mye fint du har sydd til babyen :o)

Strömming sa...

Turkost och bebis passar nog utmärkt ihop!

Här passar det jättebra iallafall, förutom att alla tror att min lilla tjeja är en liten kille!

Lycka till med slutspurten!

Jo sa...

Uj, vilken mage! Jag kan inte tänka mig annat än att bebise gillar turkost! Vem kan motstå det där kanintyget? :D
Att du ORKAR sy nu, jag är imponerad!

Anonym sa...

super nice!
/Edyta(kajman)

Gekko sa...

Snygg mage! Och vad otroligt produktiv du är! Sängen var ju för snygg, jag tror såna är riktigt smarta! Och kläderna var så pyttiga och söta! Ta hand om dig själv!!

Solveig Lövendahl sa...

Fin mage, fin säng, fina kläder, men vadå sydde imorse!? Jag är långt ifrån så snabb och då har jag ändå ingen bebis i magen. Imponerande!

Frida sa...

Å så duktig du är. Önskar att jag också kunde sy!
Fin mage, längtar lite själv. Min lilla minikula är i v17.

Anonym sa...

Vad fint allt blir. Är väldigt imponerad, önskar att jag också kunde sy så bra. Men jag har lovat mig själv att lära mig... Perfekt att sy sina egna kläder till barnen, då får man dem precis som man själv vill. Jag gillar också lite "fulsnygga" tyger, samma som du valt. Ska absolut kika in här fler gånger och inspireras. :)

Anonym sa...

Vad fint allt blir. Är väldigt imponerad, önskar att jag också kunde sy så bra. Men jag har lovat mig själv att lära mig... Perfekt att sy sina egna kläder till barnen, då får man dem precis som man själv vill. Jag gillar också lite "fulsnygga" tyger, samma som du valt. Ska absolut kika in här fler gånger och inspireras. :)

Annika sa...

Smart säng:)

Annika