fredag, maj 02, 2008

Nytt sytt

Gekko Hoodie med mera
Min allra första Gekko-hoodie med tillbehör. Mönstret har jag fått genom byteshandel. Är så glad för det! Nu återstår bara att få ungen att prova det nya, vilket inte brukar vara så poppis. Av det randiga E-Slöjdstrikån som jag använde som foder belv bara en lång remsa kvar. Jag sydde ihop det och vek det dubbelt och det blev en mössa. Lite tjock för säsongen, och kanske för liten. Men vad gör det om hundra år?

Hoodie CloseUp
Sömmen för huv-skarven dolde jag med ett kantband. Det blev helt sjukt bra. Vad som blev mindre bra är däremot kantbandet runt själva huvan. Jag var för snål, skulle ha haft mins en cm till, så jag kunnat vika in fållen, men det får jag minnas till nästa gång.

grodgrimasergamla bilar

www.meandi.se


Brallor
Och eftersom allt måste matcha i det här huset, så sydde jag egna tights till Me and I beställningen jag gjorde. Jag är jättekär i deras kläder och just vårkollektionen 2008 är ursnygg. Men några brandgula frottébrallor köper jag inte när jag har velour i samma färg källaren :o)
Till Kicki
En väska på beställning till lilla A's förskolefröken. Hoppas hon gillar mönstret, men svart och vitt är ju ganksa neutralt...


DSCF0323

Avslutar med en bild på lilla A i sin härliga underbara "morrock" från senaste Hemlis-bytet. Florin Lina är skaparen. A såg på någon film där mamman hade 'prickar' i håret och ville också ha sådana. Och vad gör man inte....

9 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.poppilopp.se/MainPageFrameSet.html

Maria sa...

Finfina kläder du har gjort, nu igen! :) Väskan me för den delen! Vem skulle inte bli glad för en sån?

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Underbart, underbart! /Karolina

Anonym sa...

Nämen åhh så sött det rosa setet är! Och visst är det onödigt att köpa dyra tajts när man både har tyg och kunskap hemma vid.
Och vad mycket annat fint du gör, härligt att se.

Jes sa...

Det rosa "kitet" blev ju jättefint.

florin design sa...

Men hur gulligt var inte det där????

florin design sa...

Men vad menar du med din senaste kommentar hos mig??? Känner mig förvirrad... Har jag helt missat elle rglömt nått som jag borde ha koll på?????

Anonym sa...

Snygg matchning mot Me&I-kläderna. Jag har själv den klänningen till mig men jag har jeans till, inte alls lika coolt. :-)

Anonym sa...

Jag h ar länkat till din fina sida. Hoppas det är ok.