måndag, februari 18, 2008

My och moomin

Ja, man kan ju knappast anklaga mej för att blogga på ackord i alla fall. Snarare inte blogga på ackord. Jamenar, hade jag tjänar pengar på det här, så hade jag nog varit konkursmässig just nu.

Helgen har vi bara njutit. Kände en smärre förkylningsattack i halsen i fredags kväll. På en timma hade jag fått himla ont i halsen. Jag kunde knappt svälja. Vi ställde in lördagens planer och ställde in oss på att ha influensan. (Oj vad vi ställde en massa saker...)

Mera till hyllan

Lördagen kom, och halsontet var kvar. Inte lika mycket som på fredagen, men ändå. Efter en värktablett av känt märke kände jag mig mycket bättre, så vi såg till att bli bjudna på lunch hos svärmor och middag hos svärfar. Så ska dom tas!

Svärfars sambo undrade om jag inte var otroligt sugen att åka på symässa på söndagen. Och när jag kände efter riktigt mycket (det behövdes inte) så kände jag ju att; Jo, jag var jättesugen på det. Så då for vi dit på söndagen . Och svägerskan fick bjuda på lunch! Så, med ala gratisluncher och middagar så kunde jag gott kosta på mig att köpa lite grejer på mässan. 4 nya lapptyger. Ett mjukt flanelltyg som ska bli pyamas åt en viss liten person. En ny linjal, en kritpenna, en rulle vliesofix.

Favoritbutiken fick sig ett besök, och där fanns urfina förkläden till lilla A och hennes eventuella bagarkompis. Kunde inte låta bli.

Moomin

Min muminmuggsamling blev två ex fetare också :o)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Åh, vilket underbart grodtyg!!! :-) Kommer du ihåg vem det var som sålde det?